ליטיגציה אזרחית מסחרית
ליטיגציה (בעברית: התדיינות) הוא שם מקובל למקצוע הטיעון בערכאות המשפטיות השונות. ליטיגציה אזרחית מסחרית היא למעשה ייצוג תובעים או נתבעים בתיקים המתנהלים בבית המשפט או בערכאות משפטיות אחרות (כדוגמת המפקח על הבתים המשותפים ובית הדין לעבודה).
ליטיגציה אזרחית מסחרית עוסקת בקשת רחבה של תחומים, ביניהם, סכסוכים כספיים, סכסוכים מסחריים, דיני עבודה, דיני נזיקין, ליקויי בנייה, לשון הרע, פגיעה בפרטיות, פינוי מושכר, סכסוכי שכנים ועוד. הציבור, שאינו בקיא במקצוע עריכת הדין על התמחויותיו השונות, סבור לעיתים שכל עורך דין מסוגל להיות ליטיגטור, אך זו טעות חמורה. תחום הליטיגציה דורש מומחיות ויכולות מיוחדות, לרבות יכולות טיעון, דיבור בפני קהל, יכולות שכנוע, רהיטות, יכולות אלתור ועוד.
ליטיגציה אינה מתחילה ונגמרת בין כותלי בית המשפט, אלא היא נעשית גם במישור ההכנה. תפקידו של הליטיגטור להכיר לעומק את העובדות, לבחון את עילות התביעה, או את טענות ההגנה (במקרה של נתבע), לאסוף ולבחון את כלל הראיות, לגבש אסטרטגיה מתאימה, להכיר פסיקות דומות ואת סדרי הדין הרלוונטיים וכן לבחון אפשרויות לפתרונות חלופיים כגון פשרה, גישור או בוררות.
החל מ-1.1.21, נכנסו לתוקף התקנות החדשות (תקנות סדר הדין האזרחי), והן אלו שקובעות את האופן שבו ינוהל ההליך המשפטי. תקנות סדר הדין האזרחי קובעות, למשל, לאיזה בית משפט בארץ צריך להגיש את התביעה, כמה זמן יש לנתבע להגיש כתב הגנה, מהן הפרוצדורות להגשת בקשות לבית המשפט ועוד. בנוסף, התקנות קובעות חובת גילוי מסמכים הדדית, ניהול משא ומתן מקדמי, ובמקרים מסוימים, הן מטילות על בעלי הדין חובה להשתתף בפגישות שמטרתן ליישב סכסוכים בדרך של פשרה. ככל שאלו לא צלחו, ממשיך התיק המשפטי להופעה בפני בית המשפט, כאשר כל צד נדרש להוכיח את טענותיו. התקנות החדשות מאפשרות ניהול הליך משפטי יעיל והוגן יותר לכל הצדדים והעיקרון העומד ביסודן הוא של משחק בקלפים פתוחים, שקיפות מלאה וגילוי הדדי.
מאז נכנסו לתוקף התקנות החדשות, נדרשת מיומנות מקצועית גבוהה ומעורבות פעילה הרבה יותר של עורכי הדין המייצגים. בבואכם לבחור עורך דין, חשוב כי תתרשמו מכישוריו ויכולותיו בטרם תעבירו לטיפולו את ניהול ההליך המשפטי. כמו בכל מקצוע, יש חשיבות עליונה לכך שמי שמייצג אותך יהיה מקצוען, מנוסה ואף מומחה בתחומו.
משרדנו עוסק ומתמחה בליטיגציה אזרחית מסחרית, ומלווה, בין היתר, חברות, עסקנים ואנשים פרטיים, בשימת דגש על מתן יחס אישי, זמינות ומקצועיות חסרת פשרות. לקוחות המשרד נהנים מליווי אישי לכל אורך הדרך, משלב הייעוץ הראשוני, התאמת האסטרטגיה, גיבוש החומר, ניתוח הראיות, ניתוח פסיקה ועד לסיום ההליך בהצלחה, זאת באופן ייחודי ומותאם אישית, המתחשב במכלול השיקולים המקצועיים הנדרשים.
עורכת הדין גל תורג'מן מאמינה בעבודה קשה ומקצועית המשלבת בהצלחה בין אסרטיביות, תעוזה ויצירתיות, לבין אנושיות ורגישות. המשרד ניחן ביצירתיות ובחשיבה מחוץ לקופסא עד להשגת פתרון אידיאלי ללקוח. טובת הלקוח עומדת תמיד כנר לרגלינו. הצלחת הלקוח היא הצלחתנו.